קורס PPC או קורס SEO?

עם הפריחה שחלה בשנים האחרונות בתחום השיווק הדיגיטלי, רבים מעוניינים להיכנס לתחום. אולם, השיווק הדיגיטלי הוא עולם ומלואו, שבו יש לפחות חמישה תתי-תחומים עצמאיים, כל אחד מהם הינו תחום ידע עמוק ורחב בפני עצמו: PPC, SEO, שיווק שותפים (affiliates), רכש מדיה, וניתוח ומדידה (analytics). אנשים המעוניינים להיכנס לתחום מוצפים בהמון מידע והצעות מכר לקורסים שונים, כאשר שני התחומים העיקריים שבהם יש קורסים הינם PPC (או קידום/פרסום ממומן) ו- SEO (הידוע גם כקורס קידום אתרים). מה התחום המתאים לך? ואיך בכלל בוחרים?

 

אז בואו ננסה לעשות עבורכם קצת סדר.

ראשית, חשוב להדגיש כי גם PPC וגם SEO הם תחומי ידע עצמאיים, מבודלים וגדולים, ואין כל סיכוי ללמוד אותם ביחד ברצינות בקורס של מספר חודשים או חצי שנה. יותר מזה, המיומנויות הנדרשות הן די שונות. נתחיל מ- PPC :PPC, קרי ניהול הפרסום במנועי חיפוש ומדיות חברתיות, הוא תחום המשלב עבודה אנליטית וקריאייטיבית כאחד. העוסק בתחום לא חייב להיות גאון באף אחד מהם, אבל חשוב שיהיה סביר באחד מהם וטוב בשני. התחום מאפשר היזון חוזר כמעט מיידי על העבודה, כיון שהכל קורה אונליין, בזמן אמת. קצת יותר לעומק על מאפייני התפקיד ניתן לקרוא פה. תחום ה- PPC הוא סדור יותר מעצם היותו תחת חסותה הרשמית של גוגל אשר מספקת כלי הדרכה בסיסיים, מדריכי וידאו ובחינות הסמכה רשמיות למערכת גוגל אדוורדס.

 

תחום ה- SEO הוא תחום מרתק ומטרתו לייצר לאתרים דירוגים ותנועה בתוצאות החיפושים הטבעיות (אורגניות) של גוגל. המטרה פה היא להבין לעומק את מארג הפרמטרים שבהם גוגל משתמשת באלגוריתם הדירוג שלה, ולהתאים את האתר כדי שידורג היטב בגוגל על מילות החיפוש העיקריות. האלגוריתם של גוגל הוא סוד מסחרי, הנתון לשינויים תכופים ומשקלל מעל 200 פרמטרים. יותר מזאת, טקטיקות SEO שהיו עובדות לפני שנתיים או שלוש, ברובן לא רלוונטיות כיום, בגוגל שאחרי עדכוני פנדה ו- פינגווין. אז מה דרוש על מנת להיות איש SEO טוב? SEO רציני מצריך יכולת הקשה לוגית חזקה, הבנה וידע במגוון רחב של תחומים כגון HTML, HTTP, Scripting, תוכן, ארכיטקטורת מידע, כתיבת קופי ועוד. עקב כך שתהליכי ה- SEO ארוכים מטבעם (יכולה לקחת חצי שנה של עבודה נכונה כדי להתחיל לראות תוצאות) נדרש הרבה ניסיון וסבלנות על מנת להגיע לרמה גבוהה באמת. כמו כן נדרשת היכולת לחיות בסביבה קבועה של חוסר ודאות.

 

הביקוש לעובדים קיים וחזק בשני התחומים, ושניהם מהווים תחומי ליבה בשיווק דיגיטלי. אז במה לבחור? התשובה טמונה בהערכת השאיפות והיכולות שלך. האם אתה מעוניין בעבודה סדורה יותר או פחות? האם אתה צריך פידבק מהיר על עבודתך או שאתה יכול לחיות בסביבה של חוסר ודאות? רק אתה תוכל לענות על שאלות אלו ומהתשובות תיגזר הבחירה.

 

שתף/י עם חבר או קולגה:

רוצים לשמוע עוד?

הודעה חשובה

בעתיד הקרוב לא צפוי להיפתח קורס.

עם זאת, השקנו תוכנית התמחות חדשה אצלנו ב- Seperia.

Seperia Internship Program

עבור בוגרי קורסים מכל הארץ המעוניינים לצבור ניסיון מעשי ב- PPC.