הרכיב הנוסף של ציון האיכות

בכתבה זו אנו מעדכנים לגבי חידוש משמעותי במערכת גוגל אדוורדס אשר נכנס לתוקף במהלך 2014. החידוש קשור ל”תוספי מודעות” (AD EXTENSIONS) שהינם רכיבים שמופיעים לצד המודעה כגון: טלפון, כתובת, קישורים נוספים, המלצות וכו’ ואשר מיועדים לספק מידע נוסף על מפרסם המודעה ולהעצים הן את הניראות של המודעה בדף החיפוש והן את חוויית המשתמש אשר יקבל מידע שימושי נוסף.
באופן כללי, דירוג המודעה באדוורדס (AD RANK) מחושב באמצעות מכפלה של ציון האיכות והצעת המחיר המקסימלית הניתנת על המילה. בסרטון שפורסם לאחרונה על ידי גוגל “Insights on the AdWords Auction” הם מוסיפים כי היום גם לתוספי המודעות ישנה השפעה על ציון האיכות.
בחירת פורמט המודעה בצורה נכונה מאפשר למפרסם להעביר יותר מידע רלוונטי על החברה, להעלות את שיעור ההקלקה (CTR) ואת הדירוג.

 

דוגמאות לתוספי למודעות:

 

SITELINK EXTENSION:

SITELINK EXTENSION

 

LOCATION EXTENSION:

 

LOCATION EXTENSION

 

SOCIAL ANNOTATIONS (לוקח עוקבים מגוגל +):

SOCIAL ANNOTATIONS

 

הסיבה שאדוורדס משקלל את תוספי המודעות בחישוב הדירוג ברורה. בדיוק כמו שאר הרכיבים גם הוא משפיע מאוד על חווית המשתמש במנוע החיפוש של גוגל!

 

 

חשוב לזכור שאף על פי שגוגל הוסיפו את המרכיב הרביעי, אין זה מחליש את משקל שאר הרכיבים בחישוב ציון האיכות. כלומר גם אם למודעה יש את התוספים הנכונים אין זה אומר שציון האיכות יהיה גבוה אם לא התחשבתם בשאר הרכיבים.

 

GOOGLE ADWORDS 2014 – תוספי מודעות ומדוע חווית המשתמש היא מפתח להצלחה

עד כמה חשוב ציון האיכות שניתן על ידי גוגל? עד כמה הוא גורם משמעותי בהצלחת הקמפיין? גם אם קיימת נכונות לשלם את המחיר הגבוה ביותר על כל מילה?

אלו השאלות שרוב המפרסמים שואלים את עצמם במהלך עבודת האופטימיזציה על הקמפיינים והתשובות עשויות להפתיע אתכם.

 

ציון האיכות 2014:

לפי העדכון האחרון שפורסם על ידי גוגל “Settling the (Quality) Score”, ציון האיכות הוא רכיב חיוני להצלחת הקמפיין. אך מצד שני אסור לתת לו לנהל לכם את הקמפיין. הוא אכן חיוני ויש לפעול להעלותו אבל הוא לא הרכיב היחידי בחשבון. יש להתייחס אליו כאל אינדיקטור על עבודת האופטימיזציה שנעשית בחשבון.

Quality Score

 

תזכורת – ציון האיכות שרואים באדוורדס, כמספר בין 1 ל 10, מייצג ציון כללי והשוואתי לכל מילת חיפוש בקמפיין.

 

שלושת הרכיבים של ציון האיכות הם:

  1. שיעור הקליקים הצפוי – עד כמה אדוורדס צופה כי שיעור הקליקים על המילה יהיה גבוה יותר או פחות מהמתחרים על אותה המילה, כפונקציה של מיקום המודעה.
  2. רלוונטיות המודעה – עד כמה גוגל מזהה את טקסט המודעה כרלוונטי למילת החיפוש.
  3. חווית המשתמש בעמוד הנחיתה – עד כמה רלוונטי ופשוט לשימוש עמוד הנחיתה אליו מובילה המודעה.

לדוגמא:

מודעה שמשכה את המילים במדוייק והוצגה בפורמט הנכון. יכול להיות ששיעור הקליקים שלה יהיה גבוה אך אם עמוד הנחיתה אליה מובילה המודעה פחות רלוונטי ופחות שימושי, היא תסבול מציון איכות נמוך בשל חווית משתמש של עמוד הנחיתה. (אין צורך לציין שגם אחוז ההמרה יסבול).

לכן ניתן להתייחס לציון האיכות כאל אינדיקטור לשיפור. בזכות העובדה שגוגל מעדכן את ציון האיכות ובודק את שלושת המשתנים בזמן אמת, יש לנו, המפרסמים, את האפשרות לשפר את המשתנים

שמורידים את ציון האיכות בכל נקודה בזמן. ויפה שעה אחת קודם.

בנוסף לכן, על פי המשוואה, מחיר המילה משתנה ביחס הפוך לציון האיכות. כלומר, ככל שציון האיכות גבוה יותר כך עלות קליק על מודעה יורד. לכן, אפילו אם אתם מוכנים לשלם מחיר גבוה ככל

שידרש על מילה מסויימת, ללא ציון איכות גבוה המודעה, ככל הנראה, לא תגיע למקומות הראשונים.

 

אז מה באמת משנה כשמדברים על איכות מודעה?

גוגל שיתף גם מספר קריטריונים לגבי מה כן ומה לא משפיע על איכות המודעה. לדוגמא, מכשיר המשתמש (סלולרי, מחשב או טאבלט), כן נלקח בחשבון בחישוב איכות המודעה. אפילו אם גוגל אינו דורש

שיהיה אתר מותאם לכל מכשיר, שימוש באתר מותאם מעלה את חווית המשתמש. אין דבר שגורם לחוסר שביעות רצון יותר מגלישה באתר אינטרנט לא מותאם למכשירים ניידים.התאמת האתר למכשירים השונים מעצימה את חוויית המשתמש וכמובן את ציון האיכות שלנו. נקודה נוספת היא שחווית המשתמש מושפעת מאוד מהתאמת הההצעה שניתנת במודעה למילות החיפוש. כלומר, משתמש רוצה לקבל מענה למה שהוא מחפש ולא רוצה לבזבז את הזמן שלו על כל מיני הצעות שלא קשורות אליו. לכן, חשוב לנסות להבין את כוונת המשתמש כאשר בוחרים את מילות החיפוש. מילות חיפוש לא רלוונטיות יכולות לגרור ציון איכות נמוך וכמובן שאחוזי המרה נמוכים.

מכוון שגוגל שם לנגד עיניו את חוויית המשתמש הוא גם טוען כי דברים שלא משפיעים על חוויית המשתמש אינם נלקחים בחשבון בחישוב ציון האיכות. לדוגמא: פרסום המודעה ברשתות מקבילות (תנועה
מרשתות אחרות אינו משפיע על שיעור הקליקים של גוגל), ומיקום המודעה בעמוד של גוגל (גוגל מנרמל את שיעור הקליקים הצפוי על פי מיקום המודעה). מתוך האמור לעיל ניתן גם להבין כי שמות הקמפיינים כמו כן מספר הקבוצות בתוכו אינו משפיע על ציון האיכות, אולם חשוב להזהר כאשר מעבירים מילה לקבוצה חדשה שכוללת מודעה חדשה שכן הדבר יכול לגרור שינוי בחוויית המשתמש ולהשפיע על ציון האיכות.

ההמלצות האחרונות מצד גוגל מדגישות, יותר מבעבר, את הפוקוס של אדוורדס על חוויית המשתמש.

 

שתף/י עם חבר או קולגה:

רוצים לשמוע עוד?

הודעה חשובה

בעתיד הקרוב לא צפוי להיפתח קורס.

עם זאת, השקנו תוכנית התמחות חדשה אצלנו ב- Seperia.

Seperia Internship Program

עבור בוגרי קורסים מכל הארץ המעוניינים לצבור ניסיון מעשי ב- PPC.